CLOSE
Fotograf Eva Blixman

Jag har inriktat mig på studiofotografering såväl till privatpersoner som företag.
Jag utför bland annat: barnfoto - gravidfoto - produktfoto - porträtt - studentfoto - hundfoto

Min fotostudio finns i Göteborg på Wrangelsgatan 11.
Vid intresse av fotografering ring eller maila för priser och tidsbokning.

Tel: 0707-290708 Mail: eva[A]evablixman.se Hemsida: evablixman.se









De spanska hundarna


2009-01-14 | 21:17:47


Uppdrag granskning har precis sänt ett program om De spanska hundarna
som handlar om att svenskar luras att köpa sjuka hundar från Spanien.

Sjuka hundar som stämplas som friska... hundar som är smittade av dödlig
sjukdom. Det är så fruktansvärt!

Nästan 300 hundar är smittade av den dödliga sjukdomen Leishmania här
i Sverige och många av dom kommer ifrån Spanien. Spanien är det land som
är värst drabbat i Europa.

Jag kan inte förstå hur man kan stämpla sjuka hundar som friska och skicka
dom vidare?? Och hur skickas dom sedan.... i fruktansvärda transporter...

Har ni sett programmet? Vad tycker ni om detta?

/ Eva







Kommentarer
Postat av: Alexander Vx2

Jag har inte sett programmet men det låter hemskt! Tycker självklart att det är fel.

2009-01-14 @ 21:23:40
URL: http://www.vxii.se
Postat av: Cel'Dara

I våras la jag handpenning på en hund från Portugal (vilken organisation det handlar om låter jag vara osagt), men när jag började ställa frågor om Leishmania osv så fick jag bara knapphändiga svar. Jag började ana oråd och sa att jag ville avboka hunden. Handpenningen fick jag inte tillbaks.

Det stod först på deras hemsida att man får tillbaka handpenningen ifall man ångrar sig.

Men sen blev det ändrat samma dag som jag ångrade mig. Sammanträffande eller vad??

Jag blev hur som helt blåst på 2000:- m.a.o.

Men jag är inte bitter över pengarna. Jag är glad att jag inte tog hunden.. för det var nåt lurt med det hela. Jag bara kände det på mig och min magkänsla brukar ha rätt.

2009-01-14 @ 21:33:41
URL: http://celdara.blogspot.com
Postat av: Cornelia

Jag klarar inte av att se sånt. Även om jag inte vill blunda för det så mår jag så dåligt av sånt.

2009-01-14 @ 21:35:15
Postat av: AKP

Fruktansvärt var det :'(

2009-01-14 @ 21:37:07
URL: http://akp.blogg.se/
Postat av: Åsa

Har inte sett programmet, men det låter fruktansvärt!



Kram Åsa

2009-01-14 @ 21:41:12
Postat av: Annics

Jag såg inte själv programmet men en vän till mig har 2 hundar som kommer från Spanien, båda är mycket friska och resan hem till Sverige var nog så bra den kunde va. Det hon betalade för sina hundar var flygbiljetten till Sverige samt veterinärskostnader.

2009-01-14 @ 22:29:45
URL: http://nannica.se
Postat av: Sanna

Jag fullkomligt älskar dina bilder! Helt otroliga! :-) Det är ett nöje att få skåda dina verk!

2009-01-14 @ 22:54:52
URL: http://sannasfoto.blogg.se/
Postat av: Millan

Jag håller med dig, det är fruktansvärt. Jag såg bitar av programmet för jag är för blödig, men det som jag undrar är varför man köper en vuxen gatuhund från Spanien när vi har bra uppfödare här?

2009-01-14 @ 22:55:10
URL: http://millansrosa.blogspot.com
Postat av: Vickan

Jag ÄGER en hund köpt från Animales De Andalucia, ADA, en svensk ideel förening, i Spanien. 2002 köpte jag honom.



Dom kollar upp hundarna under år på alla sätt innan dom får flytta till Sverige, ifall dom ens får det.



Har dom minsta fel så blir det givetvis inte så..



Jag orkade inte se programmet för att jag tänkte att det bara blir gnäll jämt på att alla hundar är sjuka.. men det är inte så..



Min lilla har varit friskast av alla jag haft liksom.



Aldrig haft nåt fel.



Det hemska är att folk smugglar med sig djur/hundar, eller att faktiskt deras egna kan bli smittade, dom som tar med sig hundar på semester till såna länder och sen tar dom hem dom igen.



Det är också ett problem..



Jag ville bara berätta att det finns seriösa också..



Min hund är inte sjuk.. :(

2009-01-14 @ 23:27:42
Postat av: Vickan

Det kryllar ju dessutom av folk som hemskt nog drogar chihuahuavalpar och knyter fast på sina ben eller nåt under byxorna.. andra smugglar hundar på andra sätt.. DET drar in smittor..



Transporten gick hur fint som helst till, dom reser med hundarna, 4-5 åt gången bara.. man har kontakt länge innan man får hunden osv..



Det är ju adoption..



En frågar sig varför man väljer en gatuhund varför en uppfödarhund.



Jag ville det, jag ville hjälpa till.



Inte smitta andra, men vissa föreningar är seriösare än andra.



Och min hund har som sagt varit frisk jämt.

Imponerar på alla här, på brukshundsklubbar osv.



Vi har tävlat och tränat osv.. han är underbar.



Varför adopterar man barn?? snälla nån..



Men jag hatar om alla framställs som svart eller vitt.. för så är det inte! :(

2009-01-14 @ 23:32:46
Postat av: Eva

Svar till Vickan:

Jag publicerar inte din första kommentar, jag vill inte ta med några namn i detta inlägget.



Det är fruktansvärt hur man har behandlat chihuahua-valpar... det håller jag med om.



Jag säger inte att man inte ska köpa en hund från något annat land... men efter det här programmet så måste man vara väldigt uppmärksam så allt står rätt till.



Synd att du inte såg programmet... men det finns att se på SVT's hemsida.



/Eva

2009-01-14 @ 23:40:06
URL: http://blixman.blogg.se/
Postat av: Vickan

Mitt första inlägg där jag skrev att jag själv hade en pojke från spanien kom inte med?



Jag adopterade min vovve från spanien, från en svensk ideel förening 2002.

ADA- animales de andalucia.



Dom kollar upp dom hur länge som helst, tar alla tester innan, dom får inte lämna spanien annars..



Det finns som sagt seriösare och mindre seriösa föreningar..



Och många smugglar som sagt hundar, eller åker på semester med sin hund till såna länder och då kan dom dra in smitta också sen när dom kommer hem..



Det är också ett problem.



Min spanjor har varit frisk hela tiden, friskare än alla andra jag haft..

2009-01-14 @ 23:40:50
Postat av: Eva

Svar till Vickan:

Jag publicerar inte din första kommentar, jag vill inte ta med några namn i detta inlägget.



Det är fruktansvärt hur man har behandlat chihuahua-valpar... det håller jag med om.



Jag säger inte att man inte ska köpa en hund från något annat land... men efter att jag sett det här programmet så förstår jag att man måste vara väldigt uppmärksam så allt står rätt till. Och det är nog inte alltid så enkelt...



Synd att du inte såg programmet... men det finns att se på SVT's hemsida.



/Eva

2009-01-14 @ 23:42:07
URL: http://blixman.blogg.se/
Postat av: Vickan

Nä,okej, jag menar bara att det finns seriösa saker också..



Man kan inte dra alla över en kam.. och nej, jag vet att min hund är frisk, och jag skulle inte tveka att köpa en till därifrån.



Och ja, klart man ska vara uppmärksam..



Men jag vill inte se såna program, jag vet vad jag vet, jag har själv haft kontakt med den föreningen i 7 år nu.. det är alltid gnäll jämt i såna reportage.. det finns fler saker att se över än att bara säga att alla är sjuka och behandlas som pestsmittade typ..



2009-01-14 @ 23:45:50
Postat av: Martin Fryxell

2009-01-14 @ 23:49:37
Postat av: Eva

Svar till Vickan:

Det är ingen som sagt eller säger att alla hundar är sjuka... jag skrev precis i mitt inlägg att nästan 300 hundar som kommit till Sverige är smittade....

och att det värst drabbade området i Europa ligger just i Spanien.

/Eva

2009-01-14 @ 23:49:51
URL: http://blixman.blogg.se/
Postat av: Micke

Har inte sett programmet men det låter ju inte så bra.

Vill man nu adoptera eller hjälpa hundar så finns det säkert hundar i Sverige som oxå behöver hjälp.

2009-01-14 @ 23:52:41
Postat av: Martin Fryxell

Vi har en hund från Spanien som vi älskar!



Det dom inte nämnde i programmet är att det är andra organisationer, tex sos-animals där vi köpte ifrån, som gör ett underbart jobb med att ge dessa stackars gathundar ett nytt liv och en chans att få kärlek instället för att bli avlivade.



På sos-animals så görs alla nödvändiga tester och hundarna kastreras även.



Ex-gathundar blir oftast väldigt lojala.



Jag hoppas stället som nämndes i programmet läggs ner genast och personen som driver det sätts bakom galler.



Vår hund:

http://lh5.ggpht.com/Uf9cAJm4Iss/SW5tTE4SN-I/AAAAAAAAGUE/wiXN4YUZpUE/s640/Bild%20106.jpg

2009-01-15 @ 00:03:00
Postat av: Eva

Svar till Martin:

Din kommentar kommer inte att publiceras, jag har bestämt att inga namn ska nämnas i detta inlägg.

Så du får gärna skriva igen, fast inte ta med något namn så publicerar jag.

/Eva

2009-01-15 @ 00:07:42
URL: http://blixman.blogg.se/
Postat av: Eva

Svar till Martin:

Jag vill också säga att din länk fungerade inte.

/Eva

2009-01-15 @ 00:09:13
URL: http://blixman.blogg.se/
Postat av: Martin Fryxell

Vi har en hund från Spanien som vi älskar!



Det dom inte nämnde i programmet är att det är andra organisationer som den vi köpte ifrån, som gör ett underbart jobb med att ge dessa stackars gathundar ett nytt liv och en chans att få kärlek instället för att bli avlivade.



På stället där vi köpte vår hund så görs alla nödvändiga tester och hundarna kastreras även.



Ex-gathundar blir oftast väldigt lojala.



Jag hoppas stället som nämndes i programmet läggs ner genast och personen som driver det sätts bakom galler.



Vår hund:

http://lh5.ggpht.com/Uf9cAJm4Iss/SW5tTE4SN-I/AAAAAAAAGUE/wiXN4YUZpUE/s640/Bild%20106.jpg

2009-01-15 @ 00:09:41
Postat av: Martin Fryxell

Ny länk till bilden på vår älskade gathund!

2009-01-15 @ 00:19:10
Postat av: Karolina

De var de värsta jag sett och jag blev så förbannad, när den där svenska tanten sitter och säger att de är juh inte så farligt.

irriterad

Hur kan man göra sådär mot djur. Åh jag hoppas detta gjorde så att vi fick upp ögonen och köper våra hundar av uppfödare i stället. De blir även billigare i längden.

2009-01-15 @ 00:30:45
URL: http://viktkampen.blogg.se/
Postat av: Martin Fryxell

Här är bilden.

http://fryxell.dyndns.org/mati.jpg



Världsrekord i felpostning.. kan inte du radera den tomma och den sista utan länk Eva?

2009-01-15 @ 00:41:52
Postat av: stig B

Hejsan, hemskt att skicka sjuka hundar. Och över

huvud taget dessa transporter.



Denna sjukdom är hemsk. Den liknar mäniskans hiv

och aids. Då förstår man vad den, är hemsk.



Ska man köpa hund ska det vara från en bra kennel.



Denna sjukdom, kommer nog ändå tyvärr hit i

framtiden. Bra att detta, blev granskat.



Hundkoja i bil, i ett varmt land. Nej, nej.

2009-01-15 @ 00:50:51
Postat av: Emma

Gråter=(, får så ont i magen när jag ser sånt, hur man kan behandla djur som om dom inte vore värda nånting. Brukar titta på veterinärerna i thailand( eller vad det nu heter). Hemskt att dom inte får tillåtelse att avliva dessa sjuka hundar, bara för att deras religion är som den är. Då ska dom hellre plågas Usch!

2009-01-15 @ 08:29:36
Postat av: bea

jag kollade och jag blev så himla förbannad :O

hur kan man göra så ? hundarna där nere hade ju inte ens det bra!

tycker synd om dom som har drabbats av hennes lurendrejeri!

2009-01-15 @ 14:41:32
URL: http://beatriicee.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Såg inte programmet själv, men det gjorde mamma och hon ebrättade för mig. Jag förstår inte hur man kan göra så mot djur! Hon som ägde det där djurhemmet i spanien borde ju kastrera de frisk hundarna och avliva de sjuka! Jag vet att det låter hemskt att avliva men det är faktiskt det som är best för hundarna i det här fallet.

2009-01-15 @ 14:45:51
URL: http://lovehia.blogg.se/
Postat av: Anna-Karin

Ni är välkommna att besöka min blogg http://nancyandi.blogg.se som till en viss del handlar om min spanska hund Nancy. Hon kommer inte från organisationen som programmet handlade om.



Ifall man "besvärat" sig att höra runt lite innan man tagit emot en hund från denna organisation som programmet handlade om, så skulle man fått reda på att organisationen har ett väldigt dåligt rykte och har haft i många år.

2009-01-15 @ 16:29:48
URL: http://nancyandi.blogg.se/
Postat av: Nellie

Hej! Jag såg det, det är hemskt! Jag och min syster var inne på deras hemsida för någon dag sedan för att hon ska köpa valp och vill hjälpa en hund som verkligen behöver det. Det är helt sjukt det dem gör där. Det hemskaste var ju när hon berättade att en bit av hundens haka ramlat av! Grät nästan helatiden. Usch och fy. Stackars hundar. Man vill bara ta med sig dem hem.

2009-01-15 @ 16:47:26
URL: http://mojvel.blogg.se/
Postat av: Eva

Svar till Martin:

Vilken underbar bild på din hund! :o)

/Eva

2009-01-15 @ 16:58:38
URL: http://blixman.blogg.se/
Postat av: eM

Jag såg programmet först ikväll på re:tv och jag blev så arg. Det värsta är att jag innan jag skaffade den hund vi har nu tittade just på den organisationen. Som tur var beslutade jag mig istället för att ta en hund från en seriös uppfödare här hemma. Jag vet inte vad man ska säga om det här. Det finns inga ord för dessa människor. Håller på att skriva ihop ett inlägg om det på min egen blogg. Det är verkligen någonting som behöver uppmärksammas och jag hoppas med hela mitt hjärta att EU kommer se till att det här är något som inte får förekomma.

Sen hoppas jag att dom organisationer som verkligen sköter sig och gör ett seriöst jobb inte blir lidande på grund av det här.

Jag har just varit in på organisationen som var i tv:s hemsida och sett vad dom skrivit till sitt försvar, det är rent ut sagt löjligt.

Jag blir så arg, människor som håller på med sånt där borde sättas i burar och utsättas för samma sak själva.

2009-01-15 @ 21:30:04
URL: http://emfoto.blogg.se/
Postat av: Martin Fryxell

Tack Eva!



Visst är han söt? Ena örat står upp och andra örat hänger ner :-)



Det är förövrigt galet hur en hund präglas av sin första tid i livet! Vår hund spenderade mellan ett halvår och ett år på gatan. Nu är han fyra och är helt besatt av att hitta mat. Han kommer ibland med grannens soppåse (stolt! titta vad jag hittade till flocken)och så hittar han mat på de mest sjuka stället! Skinkmackor mitt i skogen och snickers i buskarna.



Idag åt han en halv falafel och två grisknorrstuggisar som han hittade. Han har varit inne på sjukan tre gånger då han ätit för mycket av saker han hittat (det går undan vill jag lova när han hittar något). Dom som inte vet om detta kan ju lämna bagageluckan öppen och så vips är deras fikabröd borta.



En sak som är bra men gathundar är att dom går väldigt bra ihop med andra hundar. Dom har ett utvecklat språk som man säger.



Vi älskar verkligen denna hund och vi har träffat många andra som har tagit in hundar (inte från stället i fråga dock) och är hur lyckliga som helst!

2009-01-15 @ 21:50:24
Postat av: Eva

Svar till Martin:

Verkligen söt!! :o)



Det finns fler som gärna letar efter gottgott som man kan stoppa i munnen... Rudolph hittar ofta saker som han gärna vill äta upp. ;o)



Jag skulle kunna tänka mej att gathundar har speciellt välutvecklat språk, låter helt logiskt för mej när dom inte haft någon ägare som tagit hand om dom.



/Eva

2009-01-15 @ 22:01:15
URL: http://blixman.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Hej,

Såg lite av detta program,men hade ej mage att se "allt"...

Har så ont av att se när djur far illa,ni som tittade på hela är duktiga,jag är en mes....skulle bara ha suttit å gråtit...TACK ni alla som tittade,HUR kan man behandla djur såå?????

Tur att man ibland kan se såna som Rudolph å Tigger,som har det Superbra....kraam,Cecilia

2009-01-15 @ 22:11:38
Postat av: joanna

Jag läsete att många inte förstå varför man ta en sos hund....jag kan förklara snabbt! för att man vill hjälpa. Jag va bara 18 när jag fick hem Bianca. En underbar hund som har förändrat hela mitt liv. Jag skulle inte tveka att ta en till.Jag har haft många hundar men det e något speciellt med Bianca! Jag har en adopterat spansk gato hund (bianca)som har leishmanias å en omplacerins hund från Sverige. Hundar med leishmanias e svårt att upptäcka förrän dom har fått symptom. man kan inte se detta på blod prov. Leishmanias är en sjukdom som även människor kan får men för hundar och katter kan de va dödligt.(djur smitta inte detta till människor) Jag hade uppskattat om jag hade veta om detta men nu kan jag inte anklaga någon för detta för det va precis i början när dom börja med adoption...nu tycker man dom skulle försökt att för hindra detta...men men...

Sen tänker jag så här....det finns många adopterade barn som har Aids....ska man inte adoptera då. Men då ska man så klart veta om sjukdomen. Det e väl det som e skillnad. oj, nu blev det lång inlägg Sorry!

jag såg inte programet....villken kanal gick den på och villken dag? Mvh joanna

2009-01-16 @ 17:31:47
URL: http://www.mycane.se
Postat av: Wera

Såg inte då, tittade på annat, syrran vela titta :P men hon titta lite på internet och såg bara transporterna, det såg hemskt ut även om jag bara såg 2 sekunder. Men väldiigt trångt åt dom stackars hundarna! & vädligt små transporter. Mamma såg det iaf. hemskt!

Har själv all min släkt i Spanien/Mallorca & många (väldigt många faktiskt) har hund och de låter dom oftast bo utomhus, i solen, med smutsigt vatten från kranen (i Mallorca kan man inte dricka kran vattnet, det är typ salt & inte bra) och de har ofta någon sorts växt i pälsen (vet inte vad det heter men små bollar som är stickiga och dom har typ piggar) och ofta loppor, och massa annat skit. De går aldrig till veterinären med hundarna nästan.



Många reagerar värsta chockat när dom hör att min moster går till "tandläkarn" med sin gamla hund och att hon betalkat flera flera tusen på att hon ska få vård. :O Min moster är den enda jag vet som tar hand om sin hund bra. Hon får gå ut och göra sina behov, får bo inomhus och följa med henne när hon ska någonstans, få vård också.



Min andra mosters hundar får bo utomhusm det skydd dom har är deras "garage", dom får sällan gå på promenad men de får mat, vård får dom också om det skulle behövas.



Men i Spanien byter dom ofta ut hundar, ger bort, köper ny, ger bort, köper ny! För de vill ha valpar! Väldigt enkelt och billigt att skaffa hund i Spanien. Man kan köpa hundar för 100kr på marknaderna (min moster köpte en valp där, som dessutom var kastrerad! Min mamma som var med då gissar t.o.m att dom hundarna var stulna O.o) och amn kan köpa i djur affärerna.

De får ofta ständigt valpar också! En jag känner i Spanien, hennes hund får ständigt valpar och det är populära kullar för den rasen kan jaga råttor :P



Men somsagt är det hemskt hur dom har det i Spanien med sina hundar!

2009-01-16 @ 18:36:54
URL: http://www.berggrenskaniner.se.nu
Postat av: joanna

oj...gud! nu fick jag se programet och jag e helt stel i kroppen. Min bianca kommer från ett bättre ställe fast jag inte har koll på hur det e nu men det va bättre då....jag fick medicin från spanien och besök av flera kontakt person men även Sos huved person. Trots medicis som jag har fått från spanien har jag valt att sköta detta själv å har importerat bra bättre medicin från Italien. Biancas sjukdom e nästan borta. hon har levt i ca 8 år med sjukdomen och går på kontroll varje år.

Men jag måste säga att det finns en stor anledning till att inte ta en sådan hund till sverige...dels att sjukdomen e hemskt..tro mig och för att man betalat till såna människor.bläää...ryser i hela kroppen. Tack eva att du dela med dig detta. Leishmanias va så okännd i Sverige för 8 år sen därför importera jag själv medicin men nu när jag vet att det finns risker att den kan sprida sig även i sverige skulle jag alldrig tänka mig att skaffa en spansk hund.

2009-01-16 @ 19:36:13
URL: http://www.mycane.se
Postat av: karina

såg precis reportaget...FRUKTANSVÄRT!!!! man blir så illa berörd...vad e detta för en hemsk människa???



/K

2009-01-17 @ 01:19:45
Postat av: Anna

Ush vill inte titta, men min hund Abbe, en Huskey dog i Lesmania i Spanien. Hemsk o plagsam sjukdom... Stackarn, men nu ar han fridfull i himlen!

2009-01-17 @ 21:29:52
URL: http://www.blogg.poshpooches.se
Postat av: Cecilia

Jag tycker det var sjukt. Det handlade ju inte bara om att det var sjuka hundar utan att de också födde upp såkallade "spanska gathundar" hon gjortde affärer på inavlande hundar. Sjukt!



Din blogg är super :) Like it !!

2009-01-23 @ 12:26:18
URL: http://ceciliasspace.blogg.se/
Postat av: Nathalie

är kanske lite sen med att komentera men jag såg programet och jag kan inte finna några ord för hur vidrigt det var. Förstår inte hur man kan vara så sjuk i huvudet och sälja hundar till sverige som är sjuka och inte bara det, kommer du ihåg den hunden dem visa ett antal gånger som låg på trappan och slickade sig på tassarna och benen hela tiden som såg ut att vara helt flåd på benen den var så sjuk och inget gjorde något åt det.

Tycker inte man ska köpa hundar utomlands och om man ska så åk ner själv och hämta den så man ser att den är frisk och lever i ett bra samhälle.



Fy,,,

2009-02-02 @ 20:26:11
URL: http://nallisballis.blogg.se/
Postat av: Anna J

Jag har en hund från spanien och hon är superduktig i det mesta, mest agility, när jag väl får tid att åka ut på klubben och träna.

Men jag såg programmet och jag har testat min tik en gång för leishmania, och det var lugnt... men som sagt, det kan ligga patent i kroppen. Men min tös kommer från en bättre organisation, som tur är. Har ju kollat på den organisationen som var med på tv, men fastnade inte för någon av deras hundar.



Anledningen också som kan vara att man tar en spansk gatuhund är att man vill hjälpa eller/och att man fastnar för en hunds utstrålning, utseende, historia.



Jag skulle ju bara vara jour hem för första gången när jag fick min hund, men fastnade för henne och köpte henne själv. :)



Om ni vill läsa mer om Leishmania så är det här en jättebra sida: http://www.chanshund.com/texter/smugglahund/sjukdomar/leishmania/Leishmania.htm

2009-02-22 @ 13:55:07
Postat av: Gosia

Hello, I am sorry I cannot write proper Swedish but I can read Portuguese, I spent 1 year in Sweden studying - in English though.

I have seen the programme and I read a lot of Julie Rescue and I think it is terrible how they abused the will of good people to help. But apart from Julie Rescue there are plenty of organisations in Spain and Portugal that do wonderful job and save dogs from the streets and take care of sick dogs. If you read some stories, you'll be really impressed.

Some of those organisations manage to find homes for their animals abroad: Scandinavian countries and Holland and they sent healthy dogs, with all needed blood tests, vaccinations and chips and the organisations function in a transparent and honest way. I am helping one such organisation, it is called Bianca in Portugal and since I found them I decided to stay.

I would like you to have a look at the English page:

www.bianca.pt/english

and a little page in Swedish:

http://bianca.pt/hundarframportugal/

(Ana, who is a contact on this page spent 2 months as a volunteer in the shelter, you can write to her)



and in Norwegian

http://bianca.pt/hunderfraportugal/

(Aina, who is the contact on this page visited the shelter already twice and adopted a dog from there)



and in Danish:

http://bianca.pt/hundefraportugal/

(you can contact the Danish girls whose emails are on the site, Trine and Winnie, they both visited the shelter, Trine actually spend nearly a month as a volunteer and Winnie adopted a dog).



Not all of them are like Julie Rescue. Many of them saved many lives.

2009-04-20 @ 16:26:26
URL: http://www.bianca.pt/english
Postat av: Issa

ang spanka hundar så är inte alla hundar sjuka.

jag tycker dem har vinklat programmet ur fel vinkel.

denna kärring är välkänd i spanien och inget hundhem samarbetar med henne längre pga av hennes missbrukande av hundar.

Alla hundar har inte hemska transporter och alla hundar är inte sjuka.

Min hund är 100% frisk och en massa andra jag känner.

Jag känner en hund som har leischmania. Min hund brukar träffa denna hund ibland och jag är inte ett dugg orolig över att han skall bli smittad.

Det är så att denna sjukdom smittas bara genom en smittbärande insekt som är strandloppa. Etersom vi inte har strandloppor i sverige så är vi inom all säkerhet.

Synd bara att alla blir dragen över en och samma kant.

2009-08-15 @ 00:45:29
URL: http://missizz.blogg.se/
Postat av: jonny

är man så egoistisk och korkad att man adopterar hundar utomlands ifrån så borde man åka på rejäla böter eller liknande.detta måste vara höjden av egoism.Det finns gott om hundar i sverige som behöver omtanke och ett hem.Så jag ska behöva ens riskera(ja det räcker att ens risken finns det är tillräckligt)att bli sjuk för att något pucko ser en söt hund på charter resan.Gör man detta utan att tänka efter så kan man inte ha alla indianer i kanoten.

2010-06-09 @ 11:12:26
Postat av: Sanna

Kul att du bloggar! Fortsätt så :)

2012-08-31 @ 18:45:29
URL: http://allabolan.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback








RSS 2.0
Copyright © Eva Blixman 2007 - 2015

bloglovin

Fotobloggar Bildbloggar bloggar Blogglista.se Top Fotobloggar bloggar Reggad på Commo.se bloggar Photo Blogs - Blog Catalog Blog Directory