Nytt i kameraväskan...

2009-06-12 | 18:53:17

Jag har köpt lite nytt till kameraväskan. Två nya objektiv, helt oanvända än
så länge. Canon 24-70mm f/2.8 L USM har jag längtat efter en hel evighet
känns det som, så det ska bli extra kul att kasta mitt Sigma och bara använda
denna lilla dyrgrip framöver.  :o))

Pris:
Canon 24-70mm f/2.8 L USM - 13 995 kronor
Canon 50mm f/1,4 USM - 4 540 kronor (inkl. motljusskydd som man får köpa sep.)

/ Eva

P.S. Bilden får ej kopieras eller användas på något sätt utan min tillåtelse.
© fotograf Eva Blixman

Kommentarer
Postat av: Fotograf Emelie Ohlsson

Åh vilka bra val! Jag har föregångaren till 24-70, alltså 28-70, dom säger att skillnaden är ganska liten så jag vet att du kommer bli nöjd, jag älskar mitt!

Det andra ligger också i min väska, det objektiv jag använder absolut mest, underbart kort skärpedjup! ;)

2009-06-12 @ 18:58:29
URL: http://emelieohlsson.blogg.se/
Postat av: Bella

neje! Inte kasta sigman! Om de är i bra skick så är jag intresserad av att köpa de...

2009-06-12 @ 19:03:20
URL: http://jagomittliv.blogg.se/
Postat av: Mjke

Vad roligt! =) Hoppas de fungerar super! =)

2009-06-12 @ 19:26:10
URL: http://mjke.blogg.se/
Postat av: Micke

Har bara hört bra saker om 24-70 objektivet... lär ju bli nöjd med det. :D

2009-06-12 @ 19:41:29
Postat av: Magnus

Valde ett https://www.inet.se/bilder/6201944/sigma-objektiv-50mm-f-1-4-ex-dg-asp-hsm.jpg som fast 50 mm och vilken glugg det är !

2009-06-12 @ 20:32:56
Postat av: Snoowie

Ska du på allvar KASTA sigman? gud.. -.- här har man visst pengar

2009-06-12 @ 21:30:14
URL: http://snoowie.blogg.se/
Postat av: lucia

ser fram emot bilder :)

2009-06-13 @ 00:10:12
URL: http://lucia.bloggproffs.se/
Postat av: joanna

ooo...=( det vill ju jag ha. Längtar tills jag får har min egen 24-70 2,8... 50 en av dom bästa jag har köpt. Älskar den!

//Joanna & ragge.

2009-06-13 @ 00:23:08
URL: http://www.mycane.se
Postat av: Alicia

Åh det var inga dåliga objektiv inte.

2009-06-13 @ 09:00:13
URL: http://soetkofta.blogg.se/
Postat av: Anna

2009-06-13 @ 13:13:27
URL: http://barfotaa0.blogg.se/
Postat av: Anna

Det känns som att canon har en aning fler objektiv än Nikon. Måste säga att objektiven är snyggare oxå ;)

2009-06-13 @ 13:14:27
URL: http://barfotaa0.blogg.se/
Postat av: Anders

Avundsjuk verkligen på ditt 24-70mm f/2.8 L USM, kanske man kan få se några bilder du tagit med det objektivet

2009-06-16 @ 20:54:24