Ett hav med....

2009-03-18 | 12:36:33

E t t  h a v  m e d  k r o k u s
Igår när jag och Rudolph var ute och promenerade så hittade vi ett helt hav
med blommande krokusar, idag tog jag med mej kameran. Och här är en bild.
Nu är det vår!  :o)

/ Eva

Kommentarer
Postat av: Annelie - konsertfotograf i London

Annorlunda bokeh det där objektivet ger, ser ut som att du har "smetat" ut det i efterhand nästan..ser målat ut.

2009-03-18 @ 12:50:40
URL: http://www.vidvinkel.com
Postat av: Milla

Å, så vackert... :o)

ÄNTLIGEN VÅR!!! :o)

Kram Milla

2009-03-18 @ 12:51:33
Postat av: Eva

Svar till Annelie:

Jag har fotograferat med 100mm macro och med kort skärpedjup. Med störtsta bländaröppning 2,8 så blir det så här.

/Eva

2009-03-18 @ 12:52:42
URL: http://blixman.blogg.se/
Postat av: Sara

Underbart foto =) och äntligen har våren kommit!

2009-03-18 @ 13:03:03
Postat av: Eva-Lena

Inderbar bild.

2009-03-18 @ 13:05:33
URL: http://www.evalena.wordpress.com
Postat av: Sara

Åå jag önskar att vi också snart kunde få vår! Fin bild=)

2009-03-18 @ 13:36:56
URL: http://aras.webblogg.se/
Postat av: Emmelie

Vårbilder! -Äntligen är dom här!

Har hela rabatten full med krokus och snödroppar.

Fuskade och la upp en vårbild på en krokus från 07 härmomdagen, men nu är dom så pass uppe att man kan fota dom :o)

Din bild är helt fantastisk och visar verkligen att det finns hopp om våren!

2009-03-18 @ 13:38:05
URL: http://valhallagatan.blogg.se/
Postat av: Danne

Vilken härligt bild. Jag blir mer och mer sugen på ett liknande objektiv faktikst.

Riktigt fina färger.

2009-03-18 @ 14:48:35
URL: http://www.carlbomphotography.com/blog
Postat av: Åsa

Jättefin bild! :o)

Kram Åsnan

2009-03-18 @ 15:30:33
Postat av: Pernilla

Härlig bild...igen! Jag kan säga att så långt har inte våren kommit här i Uppsala. Det börjar komma lite lite blad nu så snart kanske...

2009-03-18 @ 18:13:24
Postat av: Nea

Men gud vad varmt det måste vara i Göteborg! Jag har inte ens sett vitsippor än ^^

2009-03-18 @ 20:48:59
URL: http://neaangel.blogg.se/
Postat av: Annelie - konsertfotograf i London

Jo, jag vet att det blir så med stor bländare. Har själv ett 90mm med bländare 2.8, säger bara att hur ditt ofokus ser ut, ser annorlunda ut :)

2009-03-19 @ 01:06:32
URL: http://www.vidvinkel.com
Postat av: Eva

Svar till Annelie:

Hmmm hur menar du med annorlunda?

Jag går väldigt nära, använder aldrig autofokus när jag fotar macro.

Bilden ovan är endast beskuren nån millimeter på ena sidan (så vet du lite mer hur nära jag är).

/Eva

2009-03-19 @ 01:12:57
URL: http://blixman.blogg.se/
Postat av: Annelie - konsertfotograf i London

Hm..är nog för att det inte riktigt finns några highlights så allt bara smälter ihop :) Vet inte riktigt hur jag ska förklara jag är sämst på att förklara. Men det är en fin bild!

2009-03-19 @ 10:54:48
URL: http://www.vidvinkel.com
Postat av: Linda

Gud vilket vackert foto!

2009-03-19 @ 16:02:47
Postat av: Rei Trulsson

Kanske ser det "utsmetat" ut pga att det är både oskärpa och rörelseoskärpa på objekten runt huvudmotivet, dvs för- och bakgrundsobjekten. Kan det vara så?

2009-03-19 @ 17:58:18
URL: http://blogg.trulsson.nu