Mysigt

2009-05-06 | 10:05:21

En liten gård som ligger i Spjutstorp och som såg så mysig ut när jag hade
hoppat in i buskaget.  ;o)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Idag är det ett riktigt skitväder här i Göteborg... det regnar! Så jag ska nog ta
och ge mej iväg lite senare och handla lite kamerautrustning. Jag behöver en
del nya saker... bla. ett objektiv Canon 24-70 f/2,8 L Usm. Jag tror det är det
objektivet jag fotograferar allra mest med. Och mitt Sigma 24-70 är bra slitet
nu.

Ni som fotograferar... vilket objektiv fotograferar ni allra mest med? Alltid kul
att höra vad andra använder.  :o)

/ Eva

Kommentarer
Postat av: J.CARLSSON

Jag kör OFTAST med mitt kitobjektiv,

men det varierar ju också, såklart =)

2009-05-06 @ 10:08:57
URL: http://magix.blogg.se/
Postat av: Karolina

Mitt favoritobjektiv är Canon 50 mm/1,8, älskar det! Sen fotograferar jag med det fasta mest för att mitt kitobjektiv (ett sigma 18-55) är superdåligt, behöver köpa ett nytt, kanske ett 24-70??

2009-05-06 @ 10:17:35
URL: http://photosbykarolina.blogg.se/
Postat av: Micke

Tror det blir mest med mitt 18-50 eller 200-400, beror lite på vad jag fotograferar.

Härlig bild!

2009-05-06 @ 10:30:09
Postat av: Sara~Candis

Supermysig bild :)

2009-05-06 @ 10:31:48
URL: http://candis.se
Postat av: Caroline

Cool bild!

2009-05-06 @ 11:01:24
URL: http://carroheterjag.blogg.se/
Postat av: Isabell

Tamron Af 55 -200 funkar kanon väntar på mitt nya objektiv 70 - 300 tror jag det va :o)

Jag fotat med En Nikon :)

/ Isabell

2009-05-06 @ 11:09:51
Postat av: berfin

jag har tyvärr bara mitt kitobjektiv så det är det jag använder mest haha :D

gillar bilden föressten!

2009-05-06 @ 11:24:45
URL: http://bdforever.blogg.se/
Postat av: Fotograf Emelie Ohlsson

Jag fotar mest med mitt 50mm f.1,4 och 28-70mm f.2,8 L USM :) det sistnämnda är en klar favorit.

2009-05-06 @ 12:23:52
URL: http://emelieohlsson.blogg.se/
Postat av: Louise

jättefina bilder som du lagt upp den senasteveckan nu! man får riktig sommarkännsla och det gillar vi :D

jag fotar mest med mitt Tamron 90 mm (macro) det funkar bra till det mesta, annars brukar jag använda mitt tamron 70-300 men det är inne på service just nu.

2009-05-06 @ 12:36:21
Postat av: Petra

Jag fotograferar mest med mitt Canon 50 mm 1.8.

Verkligen ett härligt objektiv

2009-05-06 @ 12:45:39
Postat av: S a r a

Canon EF 50 mm/1,8

2009-05-06 @ 12:48:54
URL: http://saaramarklund.blogg.se/
Postat av: Milla

Jag ÄLSKAR mitt makro!!! :o)

(Canon EF 100mm f/2.8 USM).

Kram Milla

2009-05-06 @ 13:43:14
Postat av: Gunnar

Gillar mitt 50mm/1.4 bäst. Vet inte riktig varför, kanske är det för man får röra sig mer när man komponerar. Kanske är det för jag är inne i en period med korta skärpedjup.

Funderar också på ett 24-70/2.8L. Tror att det är ett bra allroundobjektiv. Gott om man inte vill ta med sig hela ryggsäcken med objektiv ut.

Det enda som oroar är att det påstås att kvaliteten varierar en hel del. En del har bytt ut sitt nya objektiv 3 gånger innan de har varit nöjda med skärpan. Undrar själv hur man kan veta hur bra detta objektiv kan vara om man inte kan jämföra.

Hoppas du hittar ditt objektiv. De verkar vara slut över allt. En kompis har väntat på sitt 16-35/2.8L i tre månader nu.

Ha det gott

Gunnar

2009-05-06 @ 14:01:25
URL: http://www.gunnareriksson.se
Postat av: hea

Man blir som alltid lika stum av beundran när man tittar in till dej, fantasiska bilder :) Fotar mest med nikon60mm f2,8. Är heelt förälskad i det objektivet :)

Ha en finfin dag Eva!

2009-05-06 @ 14:32:37
URL: http://healina.blogg.se/
Postat av: Lucia

underbar bild, jag funderar på köpa ett nytt objektiv snart. har bara de som följde med kameran och nu tycker jag att jag är redo för ett nytt. men de finns ju så många att välja mellan :)

2009-05-06 @ 14:42:03
URL: http://luciaisraelsson.blogg.se/
Postat av: Lina

50/1,8 har varit det jag använt mest men nu är det mitt vidvinkel 10-24 som sitter på mest :)

2009-05-06 @ 14:44:47
URL: http://blogg.LinaRonnquist.se
Postat av: Frida

Jag har bara mitt kitobjektiv Nikkor 18-55 mm, än så längre. Köpte min Nikon D40 den 30:de mars så det är kanske lite tidigt att köpa ett nytt objektiv...

2009-05-06 @ 14:51:08
URL: http://barafriidas.blogg.se/
Postat av: Luisa

tamron 18-200

2009-05-06 @ 15:33:49
URL: http://www.luisaz.weebly.com
Postat av: Alicia

Ja, jättemysig bild!

Tyvärr fotar jag bara med kitobjektivet. Det är det enda objektiv jag har och har inte råd med något nytt.

2009-05-06 @ 17:31:06
URL: http://soetkofta.blogg.se/
Postat av: Mia

Oj vilken fin bild! Har du tid och lust att förklara hur du gjorde för att få den där effekten på bilden?

Jag har inte råd med fotoutrustning. Det är fasansfullt dyrt! Så jag har två objektiv bara, båda är zoomobjektiv. Ett vanligt (28-100)som kom med kameran och ett tele (70-300).

2009-05-06 @ 17:55:20
URL: http://mias.blogg.se/
Postat av: Jennie

OJ! Jag har följt din blogg länge nu, kommenterade mycket i början men har på sistone bara liksom följt med.. Nu måste jag dock kasta mig in och säga vilken jätteintressant och snygg bild du tagit!

HUR har du gjort? Vilken bländare, är det en multiexponering? Frän var den iaf, mycket! :)

2009-05-06 @ 20:26:02
URL: http://limepuff.se/jennialiskt/
Postat av: Anna

jag har inte så många oblektiv..

men jag använder mest mitt canon EF 50mm 1.8 , det blir väldigt kort skärpedjup, det gillar jag :)

2009-05-07 @ 21:18:39
URL: http://hejjagheteranna.blogg.se/
Postat av: Tilda-fotoblogg^^

Mitt nikon 55-70mm f/3,5 tror jag;)men giller dom andra med:)!

2009-05-07 @ 22:13:14
URL: http://tiildalarsson.blogg.se/
Postat av: Lasse

Canon EF-S 17-85/4-5,6 IS USM

Blir det väl mest nuförtiden...

Är sugen på nått nytt men vet inte vilket man ska köpa först, 10-22 eller 100 macro eller 100-400. Dyrt om ska köpa allt på en gång....

2009-05-08 @ 11:07:15
Postat av: ulrica

Mitt 24-70/2.8 sitter på till 95% säkerligen. Det är ett guldobjektiv. Jag kör ju inte fullformat i och för sig så du får ju mer vidvinkel med den gluggen än vad jag får, men jag älskar min och är nöjd med brännvidden trots brännviddsförlängningen. Jag är säker på att du kommer bli jättenöjd med din nya glugg! Ha en toppenfin helg.

Kram Ulrica

2009-05-09 @ 00:56:21
URL: http://ulrica.org